Met de camper naar .....

Wildeshausen

We hebben er lang naar uit gekeken en gisteren, 29 april 2016, was het dan eindelijk zo ver. Aan het eind van de morgen zijn we in de regen vanuit Venray vertrokken om vervolgens halverwege de namiddag in Wildeshausen aan te komen.
Wildeshausen is een vroeg middelleeuws stadje, maar in de Tweede Wereldoorlog volledig plat gebombardeerd. Alleen de Alexanderkerk uit de 12e eeuw en het oude middeleeuwse stadhuis zijn overeind gebleven.

Het stadscentrum ligt op een kwartiertje lopen van de gemeentelijke camperstandplaats en heb je binnen een uurtje wel gezien; bovendien, het regende nog steeds en dan is een stadswandeling minder prettig.
De volgende dag regende het nog toen we opstonden maar gelukkig hield het kort daarna op en sprongen we op de fiets om een rondrit van 30 km te maken door het gebied van de hunnebed-bouwers. Bij Wildeshausen liggen er vele en één van de grootste hunnebedden, de Kleinkneten I, is volledig gerestaureerd.

Onderweg hebben we wat klein wild gespot en op een gegeven ogenlik stonden we oog in oog met een ree. Helaas was de fotocamera niet onmiddellijk bij de hand zodat we daar geen plaatje van konden schieten. Het gebeurde onderweg nog drie keer en in totaal hebben we 9 reeën gezien.

Bij terugkomst langs de Italiaan voor een cappucino en warme Strudel met vanillesaus dat als een kunstwerkje op een bord werd gedrapeerd en nu rusten we lekker uit tot morgen. Dan gaat de reis verder naar Flensburg, op de grens met Denemarken.

gerda van bruggen

heel veel plezier met deze ondernemende reis

wim de wit

Leuk begin :)

susan

het begin is er...mooi.... de laatste foto vind ik de mooiste :-P lol

Jantje

Een goed begin ....

Tinie

Kan niet wachten op het volgende

Dorien

Ziet er al goed uit. Veel plezier saampjes. xx

Eirrah

Grrrrr moest dat weer heerlijk ijs op de foto :-)
Tis dat het een mooi verhaal is en het hunnebed erg
mooi op de kiek leuk en imponerend.
Mensen, recht zo die gaat, ik lees graag weer verder.

Harrie S.

tonnie

Mooi begin van jullie reis!!
We zullen het blijven volgen...
Lieve gr. uit Wanroij

Wouter

Ha Janny en Roland,
Heel veel plezier op jullie mooie reis!
Gr. Wouter

mariet

ik wens jullie heel fijne vakantie en zo te zien is het begin
al goed ja ja janny ik sloof me wel uit met slenderen rn het gaat goed hoor

janny en roland

Dank jullie wel! We hebben het goed naar onze zin. (zijn nu in Kopenhagen)
Ons volgende verhaal komt als we Kopenhagen achter ons hebben gelaten.

Groetjes van ons.

Richard en Zinnia

Heel veel plezier in het hoge noorden!
Misschien kom je nog wel een nieuw recept voor flappen tegen ;-)

Inge

Het begin is er, ziet er allemaal veelbelovend uit!! Op naar de top!
Inge

Frans

Vandaag de verslagen van afgelopen week doorgelezen. Wat moeten jullie tijdens deze reis een geweldige indrukken opdoen. Hopelijk is de eigen harde schijf groot genoeg om alles vast te leggen en te onthouden. Fijne reis verder. We zien uit naar het vervolg.