Wildeshausen

We hebben er lang naar uit gekeken en gisteren, 29 april 2016, was het dan eindelijk zo ver. Aan het eind van de morgen zijn we in de regen vanuit Venray vertrokken om vervolgens halverwege de namiddag in Wildeshausen aan te komen.
Wildeshausen is een vroeg middelleeuws stadje, maar in de Tweede Wereldoorlog volledig plat gebombardeerd. Alleen de Alexanderkerk uit de 12e eeuw en het oude middeleeuwse stadhuis zijn overeind gebleven.

Het stadscentrum ligt op een kwartiertje lopen van de gemeentelijke camperstandplaats en heb je binnen een uurtje wel gezien; bovendien, het regende nog steeds en dan is een stadswandeling minder prettig.
De volgende dag regende het nog toen we opstonden maar gelukkig hield het kort daarna op en sprongen we op de fiets om een rondrit van 30 km te maken door het gebied van de hunnebed-bouwers. Bij Wildeshausen liggen er vele en één van de grootste hunnebedden, de Kleinkneten I, is volledig gerestaureerd.

Onderweg hebben we wat klein wild gespot en op een gegeven ogenlik stonden we oog in oog met een ree. Helaas was de fotocamera niet onmiddellijk bij de hand zodat we daar geen plaatje van konden schieten. Het gebeurde onderweg nog drie keer en in totaal hebben we 9 reeën gezien.

Bij terugkomst langs de Italiaan voor een cappucino en warme Strudel met vanillesaus dat als een kunstwerkje op een bord werd gedrapeerd en nu rusten we lekker uit tot morgen. Dan gaat de reis verder naar Flensburg, op de grens met Denemarken.