Met de camper naar .....

Van Voeten en Duimen

Op zondag 7 juli rond de middag zijn we vertrokken richting Calais, onze eerste stop en overnachtingsplaats. We konden vlot doorrijden en tegen 16.00 stonden we op de camperplaats op loopafstand van de zee. Om 17.00 uur was de finale van het Nederlands damesvoetbalteam tegen de VS dus nog net een uurtje de tijd om over de boulevard te wandelen. Weinig strandaanbidders waren er te zien, des te meer wandelaars op de boulevard en bij de eet- en drinkgelegenheden.

Helaas zijn de dames geen wereldkampioen geworden maar ze speelden een prima wedstrijd en kunnen trots zijn op hun prestatie.

Wij lagen op tijd onder de wol omdat we de dag erna om 6 uur bij de Ferry van P&O moesten zijn. Natuurlijk zat er een ophaalbrug tegen en waren er wegwerkzaamheden; waarom zou je dan een bord neerzetten hoe je dan wel bij de ferry kunt komen. Niet getreurd, er stond een busje met buiten twee agenten, dus even stoppen en vragen. Ze stonden een partij te stuntelen want ze wisten het niet en verstonden ook nauwelijks frans, dan maar in het engels proberen, dat verstonden ze wel maar, nee hoor ze wisten het niet dus liepen ze naar de agent in het busje en zowaar we moesten de eerst volgende weg rechtsaf. (ze stonden dus vlakbij de ingang!!!) Dat was de eerste hindernis van die dag.

Het weer was erg helder en je kon in Calais de witte krijtrotsen van Dover al zien.

Na een rustige overtocht van 1,5 uur kon ons avontuur beginnen in het land van de “voeten en duimen” (die Engelsen blijven apart met hun feet en inches) en het zou niet bij dat enige akkefietje blijven die dag. Onze bestemming was het plaatsje Wetherby zo’n 400 km naar het Noorden. Meteen de klok weer een uur terug en dus konden we om half 8 Engelse tijd on route. Het links rijden valt reuze mee, maar o, wee de rotondes, soms erg onduidelijk en dus hebben we ook een paar keer een afslag gemist. Ondertussen gaf Roland zijn bril de geest en hoorden we een vervelende piep in de camper. Duurde even voor we ontdekt hadden waar het van kwam maar ook dat werd weer opgelost. Vervolgens hoorden we wat later een knal tegen de voorruit en ja hoor een ster in het glas veroorzaakt door een steen. Nog lastiger was het om in Wetherby te komen want we hadden kennelijk de verkeerde coördinaten en dan denk je dat je er bent…jammer dan, nog 78 km te gaan. Maar goed i.p.v om 13.00 waren we dan eindelijk om 15.00 op de plaats van bestemming.

Moe van het zitten meteen de wandelschoenen aan en op pad.

Wetherby was vroeger een halteplaats voor de koetsen op weg naar Schotland of Londen. Op zijn hoogtepunt had de stad in die periode 40 herbergen en alehouses. Nu staat het bekend als bloemenstad en je ziet overal prachtige hanging-baskets aan de huizen en winkels hangen.

Een van de bezienswaardigheden is de brug, deze brug is een samensmelting van drie bruggen die zijn oorsprong vond in 1233 AD. Het is in elk geval een gezellig en pittoresk stadje.

Morgen gaan we richting Lake District waar we een aantal dagen zullen blijven.

En om de dag in stijl af te sluiten viel er nog een bak noten/muesli-mix uit de kast dus de camper is meteen geveegd. ’s Avonds op tijd onder de wol want het was een lange dag! De overige foto's staan op Flickr.

En wil je de ehe route inzien? Dat kan op https://www.zwiebelfam.nl/camper/site/2019_route.htm

susan

Leuk een berichtje van jullie, wel met nogal wat akkefietjes, maar dat mag de pret niet drukken!
Mooie foto's :-) Goeie reis verder en geniet ervan!

Niek

Kan de aankomende weken weer lekker genieten van jullie verhalen en foto’s . Kijk er na uit !
Veel succes met de eilandbewoners! Begin een vraag te stellen hoe ze over de Brexit denken.

Tonnie

Nou niet echt n goed begin maar dat mag de pret niet drukken!!
Nog n goede reis en veel plezier en genieten maar weer!
Lieve gr. Tonnie

gerda van bruggen

Ronald en Jannie heel veel plezier de komende weken Groetjes vanuit de Hubertusstr

Hanni

Veel plezier om Engeland en Ierland te ontdekken. Veilige reis gewenst.

Harrie en Carla

Hoi mensen weer een nieuw verhaal, maar ik ga ff nu alle boze geesten wegsturen die aan het klieren zijn geweest.... :-(
De voorruit van de auto laat je dat zo zitten of heb je er verder geen last van?
Hopelijk gaat deze niet verder scheuren.
Moet wel ff lachen Janny de zin < we waren moe en hebben de wandelschoenen aangetrokken > wel bijzonder.....lol als ik boe ben....nou ja laat ook maar.
Op naar verdere verhalen, tjuus , All the best.
H & C.-

Maria

Een minder goed begin van een hopelijk mooie reis! En wij lezen en kijken graag weer mee. Een hele fijne reis gewenst.

Helga

mooi verslag weeral. Bedankt dat we mee mogen genieten

Pam

Ga jullie weer met veel plezier volgen op deze reis....... ?

Gerrie en Ron

Hoi buurtjes,
Jammer dat het begin net niet was, zoals jullie het gewild hadden.
We hopen dat de voorruit het de hele reis heel blijft. We blijven jullie volgen aan de andere kant van de plas.
Veel plezier en vele veilig kilometers.

Gerrie en Ron

Inge

Ge kunt het maar vast gehad hebben al die ellende en gedoe, kan het verder alleen nog maar meevallen! Lijkt me een leuk plaatsje met al die hanging baskets.
Veilige voortzetting van de reis en enjoy!

Mijnie

Hallo luitjes weer goed bezig
Zijn net thuis drie weken door Nederland getrokken , Groningen Friesland Drenthe en Overijssel prachtig weer gehad dan is Nederland ook erg mooi.
Jullie nog een fijne tijd en blijven jullie volgen ??

Netty en Johan

Hoi lieverds, jullie zijn nog maar n dag weg of je maakt al weer van alles mee, maar diehards als jullie laten zich niet verstoren. Wat we gezien hebben tot nu toe gaat ook dit weer een hele mooie reis worden in een bijzonder land. Heel veel mooie belevenissen en herinneringen maken in The Eire.Liefs van ons

Dorien

Geniet ervan??