De wereld is vol magische dingen ....

Onze “bucket-list” wordt in 2019 weer een onderdeel korter. We gaan in 2019 naar het land van St. Patrick, het land van Groen-Wit-Oranje, van het Gaelic en van het Klavertje Vier: we gaan naar Ierland. En als de Grote Britten niet dwars gaan liggen na maart 2019 beginnen we in Noord-Ierland om daarna hoofdzakelijk de Wild Atlantic Way af te rijden.

Van Malin Head in het uiterste Noorden waar je, als je heel veel geluk hebt, het Noorderlicht kunt waarnemen tot Mizen Head in het uiterste Zuidwesten waar je stalen zenuwen nodig hebt, gaan we de Atlantische Kust van Ierland verkennen. Het zal een een reis worden van ruim 2000 km langs torenhoge kliffen en levendige dorpen en steden, langs verborgen stranden en prachtige baaien. Stonden in 2018 vooral de Italiaanse steden en Romeinse cultuur centraal, in 2019 zal het vooral de groene natuur zijn die de hoofdschotel van het menu vormt.

Maar natuurlijk vergeten we de gezellige pubs niet waar onder het genot van een ‘pint of Guinness’ gezellig meegezongen wordt met de lokale muzikant die zijn instrument mee naar de pub heeft genomen en waar ze zelfs een tekst hebben op “Het kleine café aan de haven” van Pierre Kartner (klik hier voor een vertolking door "The Fureys"). En voor al diegenen die ook mee willen zingen: de tekst in het Engels staat hier onderaan.

We vergeten de grote steden niet: Belfast (de grootste stad van Noord-Ierland), Derry (“the maiden City” omdat haar stadsmuren nooit geslecht zijn) in het Noorden, Cork (de stad van lekker eten, krachtige muziek en kleurrijke tuinen) en de hoofdstad Dublin. En daartussen doen we ook nog verschillende grotere plaatsen aan, met uitzondering van Limerick en Tipperary: de weg van de kust daar naar toe is toch echt iets te lang.

Gewoontegetrouw hebben we de hele reis voorbereid en alle bijzonderheden, wetenswaardigheden, interessante punten opgeschreven; maar ook gewoontegetrouw zullen we dat schema, die voorbereide weg, niet helemaal volgen en zullen wij ons door het weer, adviezen van anderen onderweg en aanwijzingen van bewoners op onze route laten leiden; zij zullen ons door magisch Ierland leiden. De Ierse schrijver en nobelprijswinnaar William Butler Yeats (1865-1939) zei het al: “The world is full of magic things, patiently waiting for our senses to grow sharper.”

De voorpret is zichtbaar geworden in het volgende kaartje en door hier te klikken spring je daar naar toe.

The Red Rose Café (The Fureys)

They come from the farms and the factories too
And they all soon forget who they are
The cares of today are soon washed away
As they sit at a stool by the bar
The girl with green eyes in the Rolling Stones shirt
Doesn't look like she works on the land
The man at the end, he's a very good friend
Of a man who sells cars second hand

Down at the Red Rose Cafe in the Harbor
There by the port just outside Amsterdam
Everyone shares in the songs and the laughter
Everyone there is so happy to be there

The salesmen relax with a few pints of beer
As they try not to speak about trade
The poet won't write any verses tonight
He may sing a sweet serenade
So pull up a chair and forget about life
It's a good thing to do now and then
And if you like it here I have an idea
Tomorrow let's all meet again

Jantje

ben weer benieuwd naar jullie belevenissen en zal ze op de voet volgen..

Mijnie

Hallo wat een mooie dingen in het voor uitzicht.
Gaan jullie graag volgen.
Gr jeft en mijnie

susan

Ohhh dat dan zijn weer supermooie vooruitzichten :-) Geweldig!!!!

Pieter en Wil van Dee

We gaan jullie volgen. Zo te zien een prachtige reis naar een prachtig land.
En als jullie tijd hebben probeer naar de Aran eilanden te gaan. Daar heeft de tijd werkelijk stil gestaan al zal ook hier wel het één en ander zijn veranderd sedert de tijd dat wij de eilanden bezochten. Heel veel plezier.

Niek

Fantastische en ik zie weer goed voorbereid! Hoor over een paar uur wel de details!

Helga

Ziet er weer fantastisch uit

HAWS

Hum ziet er goed uit, ook wel mee doen aan de Oranje marsen hoor.... ff gestolen uit Wiki.
De Oranjemarsen is een reeks van parades die jaarlijks wordt gehouden door de Oranjeorde in het Noord-Ierse/Ierse Ulster. Deze worden vaak rond de periode van 12 juli gehouden want op deze dag werd koning Jacobus II van Engeland verslagen door Willem III van Oranje bij de Slag aan de Boyne in 1690.
Ik ga het tzt weer graag lezen.
All the best ( vast wat oefenen in het Engels :-) )
HAWS.-

johan en Netty

lieve reislustige vrienden,

Wat een heerlijk vooruitzicht. Zo kunnen jullie het oude jaar straks afsluiten met heel veel herinneringen aan jullie Italie-reis, en met de blik op 2019, weer een fantastische trip in het vooruitzicht. Wij gaan met jullie meegenieten.

Wij wensen jullie en alle lezers van deze bloq een Zalig Kerstfeest en een warm, vredig liefdevol Nieuw Jaar

Jan en Anne Marie Bosje-Gijsbers

Naar ons gevoel is de vorige reis nog maar net op zijn einde gekomen. Een prachtige reis, bijzondere verhalen en dus mooie herinneringen.
Maar wie schetst onze verbazing dat jullie de volgende reis in de planning hebben. Sterker nog: de nieuwe reis al in detail uitgewerkt. En de kleindochter moet het dan zonder opa en oma maar zien te redden!!!
Maar het is toch zeer bijzonder dat jullie zoveel energie hebben om dit alles al uitgewerkt hebben.
Wij zien uit naar de nieuwe ervaringen. Maar buiten dat wensen wij jullie een fijne kerst en veel gezondheid voor het nieuwe jaar.

Veel groeten van Jan en Anne Marie

Pam

Dat is een leuk vooruitzicht voor het komende jaar....ga jullie weer graag volgen.....voor dit jaar....dank je wel voor alle mooie verhalen en foto's was echt genieten.....graag wens ik jullie gezellige Kerstdagen en een gelukkig maar bovenal gezond 2019 !
Groetjes, Pam.

Richard, Zinnia en Mirte

Dat doen jullie weer goed!

Janny en Roland

Bedankt lieve mensen voor jullie lieve, leuke, hilarische reacties steeds weer op onze site. Wij wensen al onze volgers sfeervolle feestdagen. Geniet van en met elkaar en voor 2019 allemaal een hele "goede reis"
Lieve groet,

Roland en Janny

Ella Albers

Dit wordt zeker een hele mooie reis. Wij hebben hem grotendeels 2 jaar geleden ook gereden in mei/juni. Aan jullie voortreffelijke voorbereiding kan ik niet tippen maar een kleine tip wil ik jullie niet onthouden. Ik heb zelf als kind 12 jaar in dit mooie land gewoond in het plaatsje Cobh. Waar ik vroeger bramen plukte is nu een prachtige camperplaats en het stadje is toeristisch maar bijzonder mooi gelegen, dus zeker inplannen, zou ik zeggen. Geniet van jullie reis! M.vr.gr. Ella Albers