Met de camper naar .....

Andalucía aquí venimos

Na dit jaar in het voorjaar en de vroege zomer het “koude” Noorden te hebben bezocht – maar onze volgers weten al dat het zo koud niet is geweest, integendeel – hebben we ons reisdoel voor 2017 nog niet zo lang geleden bepaald: Andalusië. De autonome regio in het zuiden van Spanje, de regio van de witte dorpjes, de steden Sevilla en Cordoba en natuurlijk de toeristische highlights Granada en Ronda. En omdat we dan toch in de buurt zijn, koppelen we daar tevens Midden- en Noord-Portugal aan vast; met name van de Beira Litoral, de Sierra da Estrela en de Trás o Montes lijken we gecharmeerd te gaan worden.

Gelet op het klimaat aldaar – met name in Andalusië waar het ‘s zomers snikheet kan zijn (met Cordoba als uitschieter: elk jaar weer stijgt daar de temperatuur regelmatig boven de 40 graden Celsius) – is de planning om in de late zomer en de herfst over het Iberisch schiereiland te toeren.

De route is in grote lijnen gereed; het fijn slijpen kan nu beginnen en daar hebben we enorme voorpret aan. De kilometerteller staat voorlopig op bijna 7600 km, maar daar kan nog van alles in veranderen. Door op de kaart te klikken opent de route in Google Maps, waar je tot op straatniveau kunt inzoomen.

Heb je ideeën of tips laat het ons dan weten!